Den eviga frågan

Vad vill jag åstadkomma med mitt liv? Nu sitter den frågan inspikad i mitt huvud och jag kan inte sluta fundera. Livet är toppen just nu med jobb, vänner och min ångest som är hanterbar, men jag känner mig tom inombords.  Jag vill göra något av mig! Göra något drastiskt, lite galet, ta risker. Jag har haft en dröm om att bli modell, varför inte bara go with the flow och köra? Jag har haft tankar kring att bli komiker, varför inte börja någonstans? Varför måste livet tvingas vara så enformigt och att allt måste gå ihop? 

Jag älskar ju planering och framförhållning, men nu har hela mitt liv utgått från det i snart 20 år. Ångesten har hindrat mig från mycket det senaste året och jag känner bara yolo. Man lever bara en gång. Det finns inga misstag, det finns inga fel. Om jag inte lyckas inom något så betyder det inte att det var fel val, då har jag åtminstone prövat och tagit chansen. Just nu känner jag att jag inte vill vara kvar i min lilla hemstad och ha mitt standard robotliv som jag har tvunget trivts med. Nu vill jag göra något nytt, känna på spontaniteten. Det mest spontana jag gör just nu mitt liv är typ att välja ny hårfärg eller köpa en alldeles för färgstark tröja. I need something bigger! 




| |
Upp